31 Ogos 2008

MAS IDAYU - 3


Saya naik hairan, di kalangan teman-teman artis, ramai yang tidak suka berkawan dengan MAS IDAYU. Saya tanya mereka, kenapa? Mereka jawab, MAS IDAYU mulut laser sangat. Ada pula artis lain yang jawab.....dia ingat dia tu bagus sangat! Heheheeee.....Bagi saya semua ragam artis memang begitu. Saya dah masak sangat dengan ragam artis nih. Apalagi kalau dah popular! Macam-macam hal. Ada yang egonya tinggi sangat. Ada yang lupa diri. Jumpa teman sekampung pun dah macam tak kenal. Ada yang jadi kedekut nak mampus. Ada yang berlagak macam artis 'oversea'. Pakai manager, pasang harga, pasang susuk, pasang botox, pasang buluh perindu, dan segala macam pasang lagilah.....pasang pelindung diri pun ada, takut orang dengki kat dia! Padahal tak ada siapa pun nak dengki mendengki. Dia je yang 'perasan' orang dengki kat dia.

Album 'Bolehlah Boleh' MAS IDAYU terjual melebihi 60 ribu unit. Itu angka yang diberikan oleh Warner Music. Album 'Cinta 100%' terjual hampir 100 ribu unit. Di rumah saya banyak tergantung anugerah Platinum hasil kerja saya yang 'meletup'. Ada Anugerah Platinum AMELINA yang pertama 'Rindu Ah Ah', album keduanya 'Asyik'. Ada Anugerah 4 Platinum Kompilasi Dangdut. Dinding ruang tamu rumah saya penuh dengan anugerah Platinum! Mula-mula seronok juga tengok anugerah Platinum nih.....lama-kelamaan jadi bosan jugak.

Apataknya, bila ada tamu yang tak kenal saya melihat anugerah platinum tu......Oh ini Encik Ruslan penerbit dangdut ya! Lama-lama saya 'buang' semua anugerah platinum saya tu. Dan dinding ruang tamu rumah saya dah 'clear' dari sebarang anugerah platinum tu. Saya pinjamkan kepada Encik Carlos Zubir (masa dia launching Artis Club di Jalan Tun Razak, bersebelahan Kedutaan Amerika dulu). Sampai sekarang tak dipulangkan......haraaaaaaaaaaammmmm) .

Satu hari, DJ RTM JB, Ismail Ibrahim telefon, nak panggil MAS IDAYU menyanyi di Johor Bharu. Saya tanya berapa bajet? Dia kata RM3 ribu. Itu je bajet yang dia orang kasi. Saya pun call MAS IDAYU. MAS IDAYU minta RM6 ribu. Saya cuba runding dengan MAS IDAYU. Kata dia, nak ambil, tak nak sorry! Saya pun call Ismail Ibrahim, saya bagitahu dia MAS IDAYU minta RM6 ribu. Harga dah tak boleh runding lagi! Kata Ismail: Hai.....takkanlah penerbit sendiri pun dah tak boleh runding! Saya bagitahu Ismail berseloroh: Dia nyanyi dah RM3 ribu. Cara dia pegang MIC pun dah RM1 ribu. Dia gelek 180 degrees dah makan RM2 ribu! Semuanya RM6 ribu. Hahahahaaaa.......Lepas tu, ramai juga teman-teman telefon saya nakkan MAS IDAYU show, saya bagitahu mereka, kalau bajet ciput....lupakanlah! Walaupun saya sendiri panggil dia kalau ada show! Tak dapetlah den nak nolongnya!

Tiada ulasan: