26 Ogos 2008

SAYANGNYA MODAL TAK ADA.....

Baru-baru ini (sekitar bulan Julai lalu), saya diberi keizinan untuk menerbitkan album kompilasi group band indipenden daripada negara seberang, Indonesia. Setelah seleksi dengan begitu teliti, saya memilih 12 group untuk dimasukkan ke dalam daftar kompilasi tersebut. Antaranya ialah PAPRIKA (Semarang), SWEET HURRICANE (Jakarta), LAST STATION (Lombok), NAVICULA (Bali), ALFA (Makassar), Mr X (Jakarta), JULIAN APRIL (Jakarta), IWA (Jakarta), SHASUKE (Cirebon), SILVER (Banyuwangi), TroYa (Pekan Baru)dan FREENOISE (Cirebon). Ada beberapa group memang cukup potensi untuk muncul dengan album mereka sendiri seperti PAPRIKA, SWEET HURRICANE, SILVER, NAVICULA dan SHASUKE. Mereka anak-anak muda yang berpotensi untuk melangkah jauh dalam bidang muzik.
Saya telah menemui beberapa syarikat record untuk mengketengahkan album kompilasi ini. Kebanyakan mereka menunjukkan minat yang cukup membanggakan. Memang lagu-lagu yang terkandung dalam album kompilasi ini......enak didengar dan beberapa buah lagu boleh jadi hit! Saya cukup yakin bahawa beberapa lagu yang terapat dalam kompilasi ini boleh jadi hit.
Sayangnya saya tidak mempunyai modal untuk 'meledakkan' album kompilasi ini. Saya cuba pinjam bank dengan mencagarkan sebuah rumah flat yang saya ada......tetapi gagal. Saya nak pinjampun bukannya banyak sangat, setakat RM50K sahaja.....pun tak lepas! Inilah susahnya orang melayu nak berniaga.............nasiblah!

Tiada ulasan: