28 Ogos 2008

CERITA ARTIS.....TAK NAK YANG BURUK

Semua artis kita kalau berita yang dipaparkan di media cetak atau media letronik, segala-galanya hendaklah berita 'baik-baik' belaka. Kalau ada cerita yang buruk dipaparkan mengenai mereka, pasti mereka akan menafikannya (walaupun berita itu memang benar sekalipun). Jadi untuk sentiasa mendapat liputan yang 'baik-baik', mereka kenalah bodek wartawan hiburan. Buat kawan dengan mereka.

Wartawan hiburan pun satu hal jugak. Kalau dah artis tu dah jadi kawan mereka, berita yang buruk-buruk pasti disorok. Saya tahu sangatlah.....kerana suatu ketika dulupun saya pernah jadi wartawan hiburan di MEDIA HIBURAN bersama sdr Ghaffar Nin, Emma Hussin, Intan Zabidin dan Huzzaini (sekadar menyebut beberapa nama). Sebelum dipindahkan ke MEDIA HIBURAN, saya terlebih dahulu ditugaskan di meja hiburan BACARIA.

Wartawan hiburan dahulu kala, jika dibandingkan dengan wartawan hiburan sekarang ini, jauh bezanya! Wartawan hiburan dahulu kala, 'mengejar' artis untuk mendapatkan bahan berita. Allahyarham Man Toba pernah dihalau oleh Dhalan Zainuddin (ketika itu Dhalan digelar 'superstar'!) ketika cuba mengambil gambar di sekitar rumah Dhalan Zainuddin. Mahu tak mahu, terpaksalah balik ke ofis dengan tangan kosong. Heheheeee.....Zaman sekarang terbalik kot. Artis yang 'mengejar' wartawan! Ada pula artis yang terpaksa 'jaga' wartawan.
Di kesempatan ini, saya akan ceritakan segala pengalaman pahit maung saya ketika bersama artis. Baik pengalaman saya sebagai seorang wartawan hiburan, Pengurus Label di Warner Music ataupun selaku penerbit album. Inilah dunia hiburan yang fana semata-mata!
Dan tentulah melalui catatan peribadi saya di sini juga, bakal ada artis yang tak puas hati apabila 'kain mereka kelak selak'. Saya akan tulis segala yang benar-benar belaka, tidak ada yang lain selain yang benar-benar belaka! Pahit manis selama saya berkecimpung dalam dunia hiburan ini. Selama saya bertindak selaku penerbit mereka. Selama saya berkawan dengan mereka. JANGAN MARAHHHHHHHHHHH.........

Tiada ulasan: