08 November 2008

8 & 9 NOVEMBER: PERTEMUAN BAND INDIE DI CIREBON

HARI ini 8/11/2008: berlangsungnya pertemuan band Indie di kota Cirebon. Saya sepatutnya ikut serta dalam pertemuan ini tetapi.....dana yang sepatutnya saya terima sejak minggu lalu, masih belum juga diterima. Padahal saya sudah berencana lama untuk bertemu anak-anak band indie yang hebat-hebat ini. Daripada lebih 500 grup band yang menyertai 16HOLE.COM, terdapat kurang lebih 30 band yang benar-benar mantap dan boleh maju ke depan dengan jayanya.
Antara mereka yang saya maksudkan ialah PAPRIKA, (dari Semarang) FREE NOISE (dari Cirebon), TROYA (dari Pekan Baru), D'ALFA (dari Makassar), NAVICULA (dari Bali), KLAAD BAND (dari Jogjakarta), IMAGI (dari Bandung), SOULMATE (dari Garut), MR X (dari Jakarta), RANI SH (dari Sukabumi), IWA (dari Jakarta), Morris (dari Jakarta), LAST STATION (dari Lombok), JULIAN APRIL (dari Jakarta) dan ramai lagi. Seharian mereka akan perform. Masing-masing akan menunjukkan kehebatan masing-masing di atas pentas.
Dan esoknya pula akan berlangsung pelancaran secara rasmi 16HOLE.COM, website yang dipolopor oleh sdr Igoy dan teman-temannya dari kota Cirebon. Website dari NING.COM ini yang pada mulanya kecil-kecil cili padi, kini telah mempunyai lebih 1,600 ahli dan setiap hari dilayari oleh anak-anak band yang berusaha mencari peluang mengketengahkan muzik mereka.
Kepada Mas Igoy dan rakan-rakan........semoga suksess acaranya. Semoga nanti, kita berkesempatan jua bertemu walaupun tanpa acara 16HOLE.

Tiada ulasan: